fredag 25 mars 2011

Bara för att jag har tråkigt


1. Vilken bok skulle du helst vilja se som film? 
Reckless av Cornelia Funke

2. Varför just den? 
Den är väldigt bra, och eftersom det är lite fantasy/saga tror jag att den skulle passa väldigt bra som film.
3. Vilka skådisar skulle du helst vilja se i huvudrollerna? 
Som Jakob hade jag nog velat se Alex Pettyfyer (stavning??). Som Räv hade jag klart velat se en rödhårig person!!! 

4. Vad skulle du ändra i historien för att den skulle bli bättre som film?
Jag skulle ta bort vissa personer, annars skulle det bli otroligt jobbigt att hålla reda på alla. Och om man tar bort vissa personer får man såklart ändra vissa andra delar också.

5. Nämn tre andra böcker som du också vill se som film?
Boktjuven av Markus Zusak
Bilbo av J.R.R Tolkien
Oönskad av Gemma Malley
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar